Thursday, December 13, 2018

Praising Scripture - Dec 13

Introduction...



Psalm 40:6-11 Praise for God’s Will
To the Chief Musician. A Psalm of David.
(Memorization Scripture: vv. 6-8)
6 Sacrifice and offering You did not desire;
My ears You have opened.
Burnt offering and sin offering You did not require.
7 Then I said, “Behold, I come;
In the scroll of the book it is written of me.
8 I delight to do Your will, O my God,
And Your law is within my heart.”


9 I have proclaimed the good news of righteousness
In the great assembly;
Indeed, I do not restrain my lips,
O Lord, You Yourself know.
10 I have not hidden Your righteousness within my heart;
I have declared Your faithfulness and Your salvation;
I have not concealed Your lovingkindness and Your truth
From the great assembly.
11 Do not withhold Your tender mercies from me, O Lord;
Let Your lovingkindness and Your truth continually preserve me.


[Sharing] The larger context of our psalm today is a prayer for help when trouble abounds. David begins by praising God for His past mercies before another appeal to the gracious Lord for deliverance. Sandwiched fittingly between these is this testament to the king’s faithfulness to God’s will. That’s really the heart of the matter here - true praise includes true obedience to the Lord. David knows that God mandated animal sacrifices but if they were offered without genuine repentance and faith, God did not want them because that would not be true worship. The great praise here is both that the psalmist delights and does God’s will and that God has chosen to reveal His will to David and put it within his heart.
Praise You, dear God who has opened our ears!
Let us all praise our Lord who has graciously revealed His will to us and wonderfully moves our hearts to delight in His ways, even writing His law within our hearts!
Praise You dear Jesus for Your righteousness, faithfulness and your salvation!
Let us all praise the Christ for His lovingkindness, His truth, and His tender mercies!
Let us offer such praise even when trouble abounds.
Let us offer this praise in the great assemblies where all can hear and join in.




【簡介】...



12/13 詩篇40:6-11 讚美 神的旨意
大衛的詩,交予伶長。
(背誦6-8節)
6 祭物和禮物你不喜悅,你已經開通我的耳朵,
燔祭和贖罪祭非你所要。
7 那時我說:「看哪,我來了,我的事在經卷上已經記載了。
8 我的神啊,我樂意照你的旨意行,你的律法在我心裡。」


9 我在大會中宣傳公義的佳音,我必不止住我的嘴唇,
耶和華啊,這是你所知道的。
10 我未曾把你的公義藏在心裡,我已陳明你的信實和你的救恩,
我在大會中未曾隱瞞你的慈愛和誠實。
11 耶和華啊,求你不要向我止住你的慈悲,
願你的慈愛和誠實常常保佑我。



【心得分享】
今天這篇詩篇主要的背景是在困難中向 神求助的禱告。在呼籲賜恩的 神再一次解救他之前,大衛先因著 神以前向他所施的憐憫而發出讚美。而在這兩者中間,又恰如其分地插入了王信實地遵行 神旨意的見證。這正是大衛在此所要表達的真正核心:真實的讚美包含我們對 神真實的順服。大衛明白 神雖然定規百姓獻上祭牲,但若真實的悔改和信心沒有同祭牲一起獻上, 神就不會悅納。因為,沒有真實的悔改和信心,就算不上是真實的敬拜。大衛的讚美不僅表達了他喜悅 神的旨意,並遵照 神的旨意而行;也見證了 神願意將祂的旨意向大衛顯明,並將祂的律法放在大衛心裡。
親愛的主,我們讚美袮,因為袮開通了我們的耳朵!
今天,讓我們都來讚美這位充滿恩慈的主!祂不光將祂的心意向我們顯明,更是將祂的律法放在我們心裡,並在我們心裡動工,讓我們喜悅祂的旨意。親愛的耶穌我們讚美袮!為著袮的公義,袮的信實,袮的拯救! 讓我們一起來讚美基督!為著祂的慈愛,祂的真理,祂溫柔的憐憫! 即使在困窘中,讓我們仍然向 神獻上這樣的讚美! 讓我們在大會中不住聲地讚美 神,直到所有的受造都聽見與我們一起讚美!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.